close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עוברים דירה? אילו ספרים כדאי לקחת אל הבית החדש

מערכת שורשכא אב, תשפ11/08/2020

ספרים ואלבומים היקרים לליבכם ילוו אתכם לכל החיים

תגיות:

תהליך האריזה לקראת מעבר דירה, הוא הרבה יותר עמוק מהמובן השטחי שלו, של הכנסת חפצים אל תוך ארגזים. כאשר אתם אורזים את הציוד שלכם ושל ילדיכם, אתם אוספים אתכם את החיים כפי שהם התקיימו בבית הנוכחי – ועוברים עמם אל הבית החדש, על מנת להמשיך ולחיות, לצמוח ולגדול כמשפחה. אם תראו בתהליך המיון והסידור של ספרים, אלבומים וחפצים אחרים בבית – טרם המעבר – כבעל משמעות גם לנפש, תוכלו להפיק את המיטב ממנו ואפילו ליהנות תוך כדי תנועה.

החשיבות של ספרים ואלבומי תמונות להווי המשפחתי
כל אלבום תמונות הוא ספר

משפחתי וכל תיעוד שלכם במהלך החיים – מהווה זיכרון שכיף לחזור אליו. אין ספק כי למרות העידן הטכנולוגי שהביא עמו את המעבר לקריאה באמצעים דיגיטליים, נותר מקום של כבוד לספרים המודפסים ולתמונות הפיזיות ולעולם לא יהיה להם באמת תחליף. ספרי זיכרונות כתובים ביד או בדפוס, הם מזכרת לנצח וכמובן שהם ייארזו כלאחר כבוד ויעברו עמכם.
עם זאת, לפעמים תוכלו למצוא בין שלל הספרים המפוזרים בבית, גם כמה שאינם רלוונטיים עוד למשפחתכם. ייתכן שהילדים גדלו ועבורם ספרי תינוקות, למשל, כבר לא יהיו שימושיים, או שאתם עצמכם מגלים שיש לכם בסלון ספר או שניים שמעולם לא קראתם. נסו למצוא את הפריטים שכבר לא צריכים להיות חלק מחייכם והעבירו אותם לשכנים אהובים, שבוודאי ישמחו לקבלם.

גם לחפצי נוי עשויה להיות משמעות סנטימנטלית
מלבד ספרים או אלבומים של תמונות, בכל בית ישנם חפצים ואביזרים שחשובים מאוד למשפחה. בין אם זה פריט נוי יוקרתי כמו אגרטל שנרכש בסכום גבוה, או לעומת זאת בובת סמרטוטים זולה שילדכם נהג לישון עמה בינקותו, חפצים שמעלים בכם רגש עמוק פשוט לא זורקים. אם אינכם בטוחים היכן תוכלו להניח את החפצים הללו בדירה החדשה, כדאי לארוז אותם ולהניח במחסן בבית החדש. מי יודע, אולי ברבות הימים יימצא להם מקום משלהם והם ישובו לעורר בכם זיכרונות.

מצאתם פריטים שאינם בשימוש? העבירו למי שזקוק להם
כמעט כל מי שעובר דירה, נתקל תמיד בחפצים שאין לו ולבני משפחתו כל צורך בהם יותר. במקרים רבים, מדובר בפריטים במצב נהדר שיכולים להתאים מאוד לאנשים אחרים. נסו להקדיש זמן, במהלך תהליך האריזה לארגון חבילות לנזקקים: ביגוד, הנעלה, כלי מטבח ועוד – ישנם אנשים שאין להם את התקציב לרכוש לעצמם בגד לחג, או סיר חדש, כך שאתם עשויים לעשות מצווה של ממש בכך שתעבירו את החפצים הללו למי שבאמת צריך אותם.

נסו לשאול את השכנים הקרובים באשר לצורך שלהם בציוד הוותיק שלכם, או לפרסם מודעה ברשת חברתית או אתר אינטרנט רלוונטי לנושא. גם העברת ציוד לגמ"ח יכולה לעשות טוב לאחרים וכך החיים החדשים שלכם בבית אליו תעברו, יכולים להיות גם התחלה של חיים חדשים עבור אנשים נוספים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה